El VRAC denunciarà la Federació Espanyola de Rugby i Heineken
El club val·lisoletà ho ha anunciat després que la FER es negui a televisar els seus partits com a local
La Santboiana ja s’ha trobat amb aquesta probelmàtica des de la passada temporada
RugbyCat
Fotografia de FER
La guerra de la publicitat
El VRAC Quesos Entrepinares ha passat a l’ofensiva contra la Federació Espanyola de Rugby. El club val·lisoletà ha anunciat avui en un comunicat que denunciarà la FER i la marca de cervesa Heineken davant la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència degut a la decisió presa pel Comitè Executiu de la FER de no retransmetre els partits per Teledeporte del VRAC al Pepe Rojo.

El motiu és ben conegut per la Santboiana: la FER exigeix que en els partit televisats, el 60% dels anuncis de la “U televisiva” (les valles a peu de camp que envloten l’estadi) exhibeixin publicitat de la FER. A més, Heineken té l’exclusivitat per a la publicitat de cervesa.
Aquesta normativa, establerta en l’article 2 de l’anomenat Reglament Audiovisual, xoca frontalment amb molts clubs, que tenen com a sponsors altres marques de cervesa, El VRAC (tal i com explica en el seu comunicat) no reconeix la validesa d’aquest reglament, i davant la fallida negociació amb la FER i la posterior decisió de l’organ espanyol, ha decidit passar a l’atac.
La Santboiana, amb el mateix problema
Aquest no és un tema nou al rugby espanyol, que des del començament de l’acord amb Teledeporte (que televisa un partit a la jornada des de la passada campanya) va trobar-se amb la negativa de la Santboiana de retirar la publicitat de la marca Damm del seu estadi.

“Nosaltres no vam acceptar el plec de condicions i vam renunciar a que televisessin els partits al Baldiri Aleu” assegura Miquel Martínez, president de la Santboiana, que considera injusta i abusiva la normativa imposada per la FER.
“Els clubs estem pagant els jugadors i estem assumint tots els costos de la lliga, però arriba la Federació i et treu pràcticament tota la “U” televisiva. No té cap sentit, ja que el qui suporta el pes econòmic de la lliga són els clubs, que a més no veuen ni un duro dels ingressos de televisió. La Damm no té cap problema en compartir espai els dies de la TV amb la Heineken, però són la FER i el seu patrocinador qui s’hi neguen” sentencia Martínez.
Descartant afegir-se a la denúncia del VRAC, el màxim mandatari de la Santboiana apunta cap a una altra direcció per trobar la solució: la Liga Nacional de Rugby. Aquesta associació dels clubs de la Divisió d’Honor vol agafar les regnes de la lliga i autogestionar-ne els recursos, entre ells el de la televisió.

De moment, però, i encara amb la Liga Nacional de Rugby en fase embrionària, la denúncia del VRAC posa de manifest que la relació dels darrers anys entre els clubs i l’actual directiva de la FER dista molt de ser l’adequada per a què el rugby estatal evolucioni favorablement.