Jugadors de l'A que baixen amb el B

Inici Fòrums Rugbycat Jugadors de l'A que baixen amb el B

El tema conté 10 respostes, té 1 opinió , i s'ha actualitzat per última vegada el  Marc fa 1 any, 1 mes.

• Autor
    Entrades
  • #11112 Resposta

Marc

És un tema recurrent que surt cada temporada, però sempre crea discrepàncies, el d’equips “B” que fan servir puntualment jugadors de l’A.
    Aquest cap de setmana el Sancu “B” va fer servir tres jugadors de l’A i va coincidir que va guanyar al CRUC, que encara no havia perdut cap partit.
    Jo crec que és lícit que un club que té molts jugadors pugui fer servir jugadors de l’A amb el B o el C, encara que estiguin per sobre del nivell. És un dret que s’han guanyat els clubs que treballen per tenir molta gent, tot i que entenc la frustració dels altres equips quan juguen contra tios de lligues de sobre.
    Enlloc d’enfadar-se el que haurien de fer és intentar créixer tant com els clubs que tenen més d’un equip i poder fer com ells.

• #11127 Resposta

Alvar

Jo opino que realment és una putada trobar-te amb això però alhora tens l’oportunitat de jugar contra gent teòricament millor i que en el fons només són un petit % de l’equip, ja que juguen 15 jugadors no només els del “A” que han baixat. En el cas del CRUC, no hi ha raons per queixar-se, està molt bé acabar imbatut la fase prèvia si, però si pretenen pujar a divisió d’honor B, els jugadors allà són com els 3 que van baixar a ajudar el “B” del Sant Cugat. Tot i així entenc aquesta situació o és molt típic que es doni per a bo i per a dolent, l’exemple que a mi més corrent em sembla és amb l Barça, que baixa al “B” jugadors que no poden jugar un partit amb el primer equip per qualsevol raó. Però jo crec que això més aviat és dolent pel propi equip ja que donar preferència a jugadors del primer equip quan tenen ells la seva pròpia lliga al seu propi nivell no beneficia per res al “B” del club, ja que són els jugadors d’aquests els que entrenen junts, els que juguen junts i els que s’enfrontaran a la lliga que es classifiquin després de nadal…

• #11191 Resposta

Marc

No crec que en el partit del Sant Cugat vs CRUC cap jugador del CRUC digués res sobre els jugadors de l’A que van baixar a jugar. És una cosa molt normal i a més el CRUC també ho fa amb el seu equip B. L’avantatge de tenir un equip B és que et permet donar minuts aquells jugadors que potser no els tenen, et permet que noves incorporacions puguin anar agafant el nivell i en el cas d’alguns lesionats recuperats els permet fer un partit o varis per posar-se a punt. Si el CRUC va perdre fué perquè va jugar malament, i punt, i ells són els primers que ho saben. A més anaven molt justs de jugadors.

Salutacions!

• #11209 Resposta

Joe

Molt d’acord amb el que s’ha dit anteriorment. La norma que només en puguin baixar 3 és una limitació prou lògica. A més, si un jugaodr juga 8 partits en Nacional (DHB o DH), que són els que tenen un ritme molt més alt que els de Catalana, ja no pot disputar cap partit amb equips de regional.

• #11347 Resposta

Jaume Cosialls

Hola Joe,
    Desconeixia que un jugador que ha jugat 8 partits a DH o DHB no pugui jugar en una competició organitzada per la FCR, de fet no ho tinc entes així, sino que com tu mateix dius la norma sols parla d’un màxim de 3 jugadors que hagin jugat amb el equip de categoria superior del mateix Club a la jornada anterior, en cap moment limita l’alineació en un equip B o C per el nombre de partits jugats a DH o DHB.
    Si estic equivocat la em diras en quin article del CCDE de la FCR ho diu.

Merci

• #11348 Resposta

One

La FCR diu això:
    a) En l‟equip B no podrà alinear-se més de 3 jugadors alineats (interpretant per jugar estar designats a l‟acta com que ha tingut participació al partit, excepte quan la seva participació hagi estat producte d‟un canvi de sang o canvi obligat de primera linia) el darrer partit cronològic oficial amb l‟equip A.

No trobo res en relació si el jugador ha jugat 8 o mes partits en lliga nacional

• #11349 Resposta

Joe

Bones, no és del reglament de la FCR, és de la Federació Espanyola. És una norma que els equip normalment se salten, però existeix. Com a mínim al meu club actuem així.
    Sol passar que quan hi han normes que no coincideixen entre la FCR i la FER no s comleixin (com la de l’assegurança, que des de la FCR estableix que si un jugador va d’urgències no pot jugar durant 8 dies, però com que a la FER no ho especifica així hi ha algun club que no ho compleix).
    Com en altres aspectes, és una espècie de “xoc” de competències en les que no està clar del tot qui tindria la raó en cas de no complir-se.

• #11364 Resposta

guillem

Tots els jugadors tenen 2 cames i 2 braços… bé, la gran majoria. Les habilitats s’entrenen i s’aprenen, personalment crec que és un debat inútil. Hi ha una normativa, i si no fas la pirula, jugues contra qui et toca jugar. Hi ha clubs on hi ha molt jugadors a cavall entre el 1er o el 2on, que tenen tot el dret a jugar on convingui cada cap de setmana. No fotem, tots teniu als vostres equips nanos que porten 1 any jugant i són uns cracks que milloren jugan amb gent millor, i el que pensi que jugar amb els menys hàbils i guanyan de pallissa, no és jugador de rugby. Vull posar l’exemple de jugadors com barlow, Mccaw o fa uns dies Hore. Jugadors dels all blacks, que tornen de lesions o de parades temporals, i juguen amb els seus clubs de tota la vida, del seu poble. Dubto molt, que els equips rivals es queixin d’aquest fet, tot el contrari, és un honor i un orgull jugar contra els millors.
    salut i rugby per tothom

• #11874 Resposta

XAVI

AQUEST DEBAT EL SENTO DESDE QUE VAIG COMENÇAR A JUGAR A RUGBY ALS 14A , I ARA EN TINC 47,

CREC QUE ÉS LICIT FER JUGAR JUGADORS DEL A AL B SEMPRE I QUANT NO PRENGUIN EL LLOC A JUGADORS DEL B.
    SEMPRE M’HA EMPRENYAT JUGAR AMB RIVALS TEÒRICAMENT MÉS FEBLES I QUE A L’HORA DE LA VERITAT POSIN JUGADORS MÉS HÀBILS DE CATEGORIES SUPERIORS QUE ET PODEN FER DONAR LA VOLTA AL PARTIT, PERÒ EN LA VERITAT JUGAR AMB ADVERSARIS SUPERIORS FARÀ QUE PUGUIS APENDRE MÉS I DISFRUTAR MÉS DEL PARTIT, QUE EN DEFINITIVA NO DEIXA DE SER RES MES QUE UN JOC.

EL QUE SI QUE EM MOLESTA , I MOLT, ÉS JUGAR AMB CONTRARIS QUE ES CREGUIN SUPERIORS DONCS VENEN D’UNA CATEGORIA O DOS PER SOBRE I EN EL CAMP NO ET RESPECTIN COM DICTEN LES NORMES DE L’ESPORT AMB MÉS FAIR PLAY DE TOTS ELS ESPORTS QUE EXISTEIXEN, I TAMPOC AJUDIN ALS SEUS PROPIS COMPANYS.

SI UN EQUIP DECIDEIX SER AJUDAT PER JUGADORS DEL MATEIX EQUIP MÉS HÀBILS, ENDAVANT , NOMÉS DEMANARIA QUE NO PRENGUIN EL LLOC ALS SEUS COMPANYS I QUE EN EL CAMP DEMOSTRIN EL SEU GRAU “D’EXPERTESSA” AMB LA MILLOR CONDUCTA POSSIBLE.

• #12291 Resposta

David Muñoz

El problema no es nomes que siguin jugadors del A al B, es el nivell fisic d’aquets jugadors, habitualment delanters, es molt superior a un B o a un senior de categoria inferior, per lo que a nivell del risc de lesions es mes alt, i pels que diuen que’s questio de cantitad de jugadors pel club, pues si en tenen tans perque juguen del A al B ?.

• #12313 Resposta

Marc

El percentatge de lesions és el mateix als clubs amb molts jugadors que als que en tenen menys. Per tant, l’A necessita jugadors del B i al revés també.
    Sobre el tema del risc de lesió contra un jugador de nivell superior, tampoc estem parlant que baixin All-Blacks a jugar. La limitació de tres jugadors com a màxim em sembla una mesura prou justa i acurada.

Resposta a: Jugadors de l'A que baixen amb el B
La vostra informació: